"Τι δουλειά κανεις;", ρωτάνε πολλοί. Είμαι καθηγήτρια. Δεν ξέρω αν είναι επάγγελμα ακριβώς. Περισσότερο το βλέπω σαν λειτούργημα, με πολύ αντίξοες συνθήκες πλέον. Στις μέρες μας ειδικά το να μορφώνεις και να διαπαιδαγωγείς σωστά μαθητές είναι πράγματι δύσκολο. Είτε δουλεύεις σε σχολείο είτε σαν ενισχυτική διδασκαλία, δεν σου δίνονται τα κίνητρα και οι επιλογές για να διδάξεις όλα όσα θα ήθελες. Υπάρχει η νοοτροπία πως ο καθηγητής ή ο δάσκαλος απλά κάθονται σε μια καρέκλα και κάνουν μάθημα, περιμένοντας την ώρα να σχολάσουν. Δεν κουράζονται- μιας και η δουλειά δεν είναι χειρωνακτική, δεν ανησυχούν, δεν αγχώνονται. Απαξιώνουν τα μαθήματα που διδάσκεις με φράσεις τύπου " Τι τα χρειαζόμαστε αυτά στη ζωή μας, πού θα χρησιμεύσουν", αγνοώντας παντελώς πως σκοπός του δασκάλου είναι να πλάσει και να διαμορφώσει και τον χαρακτήρα του μικρού μαθητή, σαφώς αμέσως μετά την οικογένεια.
Παρά τις αντιξοότητες όμως, ο δάσκαλος που αγαπά τη δουλειά του νιώθει ευλογημένος.Κάθε χρόνο βλέπει καινούριους μαθητές, αντιμετωπίζοντας τους σαν πρόκληση και πρόσκληση να τους μάθει κάτι καινούριο. Νιώθει χαρούμενος βλέποντας πως τα παιδιά τα οποία διδάσκει, προχωράνε στη ζωή τους έχοντας γερές βάσεις και στα μαθήματα και στις αξίες και τα ιδανικά που έχουν αποκτήσει. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ανταμοιβή για έναν δάσκαλο να ακούει όμορφα λόγια από τους γονείς των παιδιών για τη δουλειά του. Είναι όμορφο να βλέπεις παιδικά πρόσωπα να είναι χαρούμενα λόγω των βαθμών που έχουν πάρει, κυρίως με τη δική τους προσπάθεια. Και μέσα σου να ξέρεις πως έχοντας βάλει και το δικό σου λιθαράκι, το αποτέλεσμα είναι η επιτυχία. Επιτυχία είναι να κάνεις τους μαθητές να σε εμπιστεύονται, να χαίρονται που τους κάνεις μάθημα, ακόμα και αν δεν συμπαθούν το μάθημα που διδάσκεις. Οταν δώσεις στον μαθητή το κίνητρο που χρειάζεται, θα αποκτήσει ενδιαφέρον. Όταν καταλάβει πως δεν τον φορτώνεις με άσκοπες γνώσεις απλώς και μόνο για να περάσει η διδακτική ώρα, αλλά πως τον γεμίζεις εφόδια για να κατανοήσει τον κόσμο καλύτερα, αυτό θεωρείται επιτυχία.
Μαρία Σφακιανάκη
Μαρία Σφακιανάκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου